A legelső bejegyzésemet szeretném egy olyan játékkal indítani, ami már klasszikusnak számít, és talán nincs is olyan játékos, aki még ne játszott volna legalább az egyik részével, mégis úgy vélem, hogy meg kell említenem. Maga a Prince of Persia történelem 1989-ig nyúlik vissza, mikor Jordan Mechner megalkotta a 2D-s játékot 1989-ben. Azután elindult a lavina, a folytatások elöntötték a különböző platformokat, és mindezek tetejébe még filmet is forgattak belőle a Walt Disney gondozásában, 2003-ban Jake Gyllenhaal főszereplésével.
A Prince of Persia második része, a Warrior Within volt az első játék,
amit végigjátszottam anno még Playstation 2-őn, és meghatározta a
későbbiekben a számítógépes-és konzol játékokhoz való hozzáállásomat. A
történet, a játszhatóság, a hangulat számomra teljesen tökéletes volt,
tipikusan az a fajta játék, amit egy kezdő játékos legelső nagyobb
próbálkozásaként elkezdhet. Ami a sztorit illeti, a részek között
összefüggéseket fedezhetünk fel, de nem feltétlenül kell egymás után
végigvinnünk az epizódokat, hogy megértsük az egészet. Nade nézzük a részeket:
Prince of Persia - Sands of Time
Prince of Persia - Sands of Time

Platformok:Ps2, Xbox, PC, Ps3, GC, GBA
Megjelenés dátuma: Megjelenés: 2003. november 30.
Perzsia hercege egy ellenséges város elfoglalása közben kinyitja a varázslatos Homokórát, melynek következtében elszabadul az "idő homokja" ami a város lakosait homokszörnnyé változtatja. A herceg tudja, hogy csak ő hozhatja helyre a kárt, ezért egy csodás, ügyes hercegnővel Farahval az oldalán elindulnak, hogy újra megkeressék az idő homokóráját, hogy visszatekerjék az időt. A játék végigvezet minket a herceg kastélyának minden zegzugán, szükségünk lesz minden ügyességünkre, és logikai gondolkodásunkra, hogy tovább jussunk a felmerülő csapdákon és rejtélyeken. A harcrendszer számomra nehezebbnek tűnt, mint például a második részben. Kapunk egy "az időt uraló" varázstőrt, melynek segítségével megdermeszthetjük az ellenségeinket, ez azért nagyban segíti a harci jeleneteket. Logikai feladatokból nincs hiány, nehéznek nem mondhatóak, gondolkodással, türelemmel és próbálkozással bárki rájöhet a megoldásokra. Összességében az akkoriban megadatott technikákat figyelembe véve rendkívül jól összerakott, élvezhető alkotásról van szó, amit mindenkinek ki kell próbálnia.
GK Értékelés: 10/8
Pozitív: zene, grafika, hangulat, történet, logikai feladatok
Negatív: nehézkes harcrendszer, kevés mentési lehetőség
Prince of Persia - Warrior Within
Kiadó: Ubisoft
Platformok: Ps2, Ps3, Xbox, PC, GC, IP, Psp, Mobi
Megjelenés dátuma: 2004. November 30.
Mint már említettem számomra a Warrior within volt a videójátékok mérföldkköve, és a mai napig vallom, hogy azóta kevés olyan játék született, amely a nyomdokaiba érhetne. A Prince of Persia második részében tovább folytatódik hercegünk harca az idő homokja ellen, mely ezúttal egy szigetre sodorja el a játékost. Kaileena, az idő császárnője őrzi az Idő homokóráját, melyet ismét fel kell kutatnia a hercegnek. A szigeten Kaileena kastélya áll, melybe belevetve magunkat újra átélhetjük a csapdák és a logikai feladványok tömkelegét. Az első részhez viszonyítva a Warrior withinben már nem kell feltétlenül a lineáris útvonalat követnünk, a kastély részben szabadon felfedezhetővé válik, valamint a harcrendszer és a herceg képességei is nagyobb lehetőségeket adnak, mint az előző részben. A hangulat páratlan, bennem a mai napi megmaradt az az érzés, hogy milyen élethű volt egyedül állni egy-egy folyosó fordulójában, hallani a körfűrészek távoli csikorgását, sejtetve, hogy mi vár ránk a sarkon befordulva... Ajánlom mindenkinek, aki szereti a kalandos, "mászkálós-kardozós-gondolkodós" játékmenetet. Ha átérzed a hangulatát, nem fogod tudni abbahagyni.
GK értékelés: szubjektíven 10/10
pozitívum: grafika, zene, harcrendszer, hangulat, játszhatóság, történet
negatívum: nem nagyon akad negatívum, olykor nehéznek bizonyosul a játék, de az idő visszafordításának képességével ez is orvosolható
Gépigény
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése